Henkilökohtaisille avustajille

Yhteystiedot avoimista työpaikoista saat palveluohjaajaltamme sähköpostilla avustajakeskus@avustajakeskus.fi tai palvelunumerostamme 02 251 8549 ma-to klo 13-15. Muistathan mainita paikkatunnuksen, esim. PA135.

Avustajakeskus ei toimi työnantajana. Henkilökohtaisen avustajan työnantajana toimii vammainen henkilö itse. Työnantajasi allekirjoittaa työsuhteeseen liittyvät viralliset paperit

Verokortin päivitys työntekijät: Työntekijän on myös syytä tarkistaa viimeistään syksyllä, onko tuloraja täyttymässä jo ennen vuoden loppua. Tulorajan täyttymisen jälkeen pidätetään ennakonpidätys palkastasi lisäprosentin mukaan ja ”käteen” voi jäädä kuviteltua pienempi summa. Kannattaa ottaa huomioon, että Verohallinnon lähettämässä verokortissa tuloraja on laskettu 11 kuukaudelle. Muutosverokortin vuoden alussa tilanneella tuloraja koskee ansioita tammikuusta joulukuuhun. Mikäli sinulla on vuoden kuluessa tulot pienentyneet tai vastaavasti kasvaneet, kannattaa myös laittaa verokortti kuntoon. Sama pätee useilla työnantajilla toimivaan työntekijään, sillä arvioidut tulot voivat olla toteutuneita pienemmät. Päivittämällä verokorttiasi vältyt mätkyiltä. Tulorajan voi korottaa omavero.fi palvelussa tai ottamalla yhteyttä suoraan Verohallintoon.

AVUSTAJAKORTTI

Voit halutessasi saada Avustajakeskukselta Avustajakortin. Kortti kertoo muille työtehtävästäsi ja roolistasi, mutta se ei ole virallinen saattajakortti eikä takaa esim. sisäänpääsyä tapahtumiin. Mikäli haluat avustajakortin, ole yhteydessä palveluohjaajaamme tai omaan alueohjaajaasi.